NYE FORBUD PÅ VEG – NÅ ER DET FOTGJENGERENS TUR

Unødvendig fotgjengeri

I de siste årene har politikerne hatt en oppfatning av at vi ikke bør ha muligheten til å velge selv.
De har derfor vært vennlige nok til å gå i bresjen for å vite hva som er best for oss, og alle andre.

Fra forrige regjering kan nevnes:
– forbudt å betale for sex – men du blir allikevel straffet hvis du ikke betaler bidragsplikten din.
– forbudt å skyte opp raketter – men de skyter selv opp raketter som skal mye lengre enn våre

Fra nåværende kan nevnes:
– forbud mot flyseter – men det skjønte de var å gå for langt, så de la på en avgift så tilbudet ble borte
– forbud mot å selge bensin- og dieselbiler fra 2025 – hvem skal da hente EL-bilene i kulda?
– forbud mot pappvin 2019 – her organiserer damene på Frogner seg i noe de vil kalle TE-partiet.

Men nå har jeg gått i gjennom regjeringsplattformen, og funnet ut at det neste forbudet ikke er nevnt,
men så klart kommer, for mens 1500 private jetfly, frakter de med nok formue (til å kjøpe seg eget flysete) til Davos, så skal vi spare klimaet på deres vegne.
I tillegg skal vi dekke opp tapt klima for de som har råd til å kvitte seg med kjøttet,
så nå kommer det nye “Forbudet mot unødvendig fotgjengeri”.

En fiktiv forskningsrapport, som kunne vært betalt av bilimportørenes fellesforbund, og drivstoffleverandørers landsforening, har funnet ut at unødvendig fotgjengeri, fører til store skader på klimaet, og global oppvarming.

– ved at mens en EL-bil fører sitter og fryser for å sparer strøm i sin Tesla, og derved kjøler ned kloden, utvikler en fotgjenger en temperatur på 37.9 grader, noe som påvirker oppvarmingen med 0,9 grader per person.
Det utgjør en drivstoffeffekt på 10,8 grader per dag, bare i Nybergsund, hvor det etter sigende utføres gjennomsnittelig 12 Brurunder (rundt om nye og gamle brua) daglig.
Det er også observert at noen av disse har med seg hund, noe som medfører ytterligere oppvarming.

– det er også påvist ubalanse i vegdekket, og høyere slitasje på vegskuldrene, der hvor fotjgengere ferdes (ofte på venstre skulder), noe som gjør at bilistene (særlig da Tesla-kjørere på grunn av bilens bredde) får høyere slitasje på høyre dekk-par, skakkjørte drivakslinger, og skjeve hornhinner (grunnet skjev sittestilling hos bilisten).

– det er heller ingen hemmelighet at fotgjengere påfører bilister en lengre kjøreveg, grunnet at bilisten ofte svinger ut når de passerer fotgjengere (dette gjelder i sin helhet ikke rekkevidden for Tesla-førere, da de ikke i nevneverdig grad er pålagt å svinge ut/unna for noen).  Desto dyrere bil, desto høyere forbruk, og mer påvirkning av miljø – det er derfor vurdert pålagt vektavgift for de av fotgjengerne, som avviker fra det som Statens vegvesen anser som normalvekt for voksen person (i bil) (75 kg noe du kan se i alle Norges vognkort).
Ja du lurer på hvorfor – jo fordi bilistene må svinge lenger ut for en tyngre, og tjukkere person.

– poseavgiften skal gjeninnføres, men nå på hundebæsjposen, og det vil i tillegg, bli oppfunnet en særlig avgift for de som har med seg hunder.  Dette på grunn av at enkelte i regjeringen, bare synes det er noe “dritt” å ha hund, og her vil det nyopprettede dyrepolitiet bli pålagt å være selvfinansierende ved at oppdragene de finner, finansieres av poseavgiften, og hundeføreravgiften.

– rapporten viser også at fotgjengere avgir mer gasser (fis) når de går, enn når de evt sitter hjemme i stua si, og forskerne anbefaler derfor at regjeringen kommer med tiltak, gjerne gjennom tilbud NRK fortsatt vil ha lov til å produsere (som ikke er i konflikt med kommersielle kanalers interesser(jfr regjeringsplattformen)), slik at folk blir mer inne i sofaen, enn i aktivitet ute.
Dette (dvs innaktivitet) er påstått å ha flere gode konsekvenser,
ikke minst i å bremse at antall mennesker på kloden, stiger så raskt.

Det vil i forbudet også bli innarbeidet en avgift for bruk av piggsko (på samme “lest” som for piggdekk), da dette fører til svevestøv, og en egen pigg-avgift (gjennomført ved opprettelse av piggavgift-automat ved inngangen til begge bruer i Nybergsund (fra begge leier)).
Ved evt fallskader (selvpåført som det vil bli kalt, grunnet manglende sikring på glatt føre, skal ikke belastes samfunnets felles kasse, og det vil bli innført egne satser for egenandel ved lårbensbrudd/kragebensbrudd osv (som kan tilbakeføres til unødvendig fotgjengeri).
Egenandelen skal dekke kostnaden for operasjon og rekonvalens, samt dekke en andel av forsikringsutbetalingene for bilistene.
(Det vil herunder bli pålagt NAV å IKKE utbetale trygd for skader påført ved unødvendig fotgjengeri).
Den røde tråden skal være at, folk flests behov for unødvendig tidsfordriv, ikke skal belaste velferden for de enkelte få).

I den nye loven om fotgjengeri, vil det også bli inntatt bestemmelser om når på døgnet fotgjengeri kan finne sted, grunnet at en ikke vil at det produseres så mye refleksvester, på grunn av giftstoffet fosfor (Fosfor er et grunnstoff med kjemisk symbol P og atomnummer 15 og med Elektronkonfigurasjon 1s22s22p63s23p3),

Bruk av hodelykt vil også bli innskrenket, da denne avgir varme, og medfører irriterende reaksjon hos bilister, som mister noe av effekten av at de nå har fått lov til å sette på ekstralys med flere hundre tusen lumen effekt.
Det er også utvikling av varme hos bilist når han flere ganger må dimme lys, og ikke minst irritere seg over fotgjengere han nesten ikke så, da han var opptatt med å sjekke den 17-tommers touchscreen-skjermen som styrer alle bilens funksjoner…  Da er det godt å vite at det ikke er lov å holde en telefon til øret i alle fall.

Det nye forbudet skal implementeres i et eget regelverk for trafikanter, hvor det også fra kristelig side, vurderes om kvinners skikkethet til å føre bil, og hvor det i en egen paragraf 2c, kanskje skal bli forbudt at kvinner skal kunne vurdere selv, om de er skikket til å føre bil, og at de kanskje skal måtte møte i ei nemnd for evt å få behovsprøvet sertifikat på lettere kjøretøy, og i så fall på mindre beferdede områder.
“Vi lever tross alt i 2019”, som en talsmann for de kristne sa,
“og der skal vi jo ikke være”

Vi kommer tilbake med flere nyheter…

Akkurat i det bloggen skal gå i trykken, får jeg høre rykter fra den blå fløyen i KRF om at også veldig tidlig avbrutte svangerskap skal bli forbudt, og at det inkluderer både det å hoppe av i svingen, og det å bruke prevensjon, for som de hevder – i likestillingens tegn, er det ikke rett at menn skal kunne bestemme avbrudd heller!
De viser til at Statsministeren i sin tale sa “Lag flere barn”,
og legger til at “Kan du lage en, kan du lage to”

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg